Wat zijn de resultaten van het tevredenheidsonderzoek (2015)?

.

In 2015 hebben wij onze klanten bevraagd in welke mate zij al dan niet tevreden zijn over onze organisatie.

Er werd hen gevraagd om verschillende aspecten van ons bedrijf te beoordelen. We peilden ondermeer naar de kwaliteit van onze producten,

wat klanten vinden van onze communicatie en hoe ze tegenover onze website staan. 

.

Een paar honderd klanten uit de BENELUX hebben met succes deel genomen aan onze enquête en

hielpen zo mee aan het verbeteren van ons bedrijf en producten. 

Wij danken onze klanten dan ook enorm voor hun deelname aan ons onderzoek!!


Alle resultaten zullen gebruikt worden om ons bedrijf nog beter te laten aansluiten bij de wensen van de klant.



Hieronder bundelen we de belangrijkste resultaten:


Wie nam er deel aan ons onderzoek?

We ondervroegen verschillende klanten met diverse achtergronden. 

Het merendeel van onze klanten die deelnamen aan ons onderzoek

bestond uit particulieren, namelijk 55%. Scholen

vertegenwoordigden 12% van onze enquête.

Tot slot heeft ook een zeer groot aantal bedrijven en

overheidsinstellingen de enquete ingevuld.

Alle antwoorden van de verschillende klantengroepen zullen

ons helpen om als bedrijf aan de specifieke noden te voldoen. En dit

van iedere individuele klant.

survey-circel.jpg



Wat vinden onze klanten over de website?

De deelnemers werden bevraagd over verschillende aspecten van onze website.

Op deze manier konden wij een duidelijk beeld krijgen van de algemene tevredenheid over de website. En deze was meer dan positief.

In welke mate waren onze klanten tevreden over volgende zaken:

 

De lay-out van de website: 

 survey-layout-website.png
 

De kwaliteit van informatie:

 survey-kwaliteit-informatie.png
 

De mate van interactiviteit:

 Survey-interactiviteit.png
 

Het bestelproces:

 Survey-bestelproces.png
 

De kwaliteit van afbeelding:

 Survey-kwaliteit-afbeelding.png
 

De vindbaarheid op het internet: 

 Survey-vindbaarheid.png

Hoe zien de klanten onze prijs/kwaliteit verhouding?

Meer dan 85% van onze klanten zijn tevreden over onze prijzen. De kwaliteit van onze producten kan zelfs meer dan 90% van onze klanten bekoren. 

 

De kwaliteit van de producten: 

 Survey-producten-kwaliteit.png
 

De prijs van de producten:

 Survey-producten-prijs.png
.
Hoe beoordelen onze klanten de producteigenschappen?
.

We vroegen onze klanten om de verschillende aspecten van onze producten te beoordelen. De klanten moesten een score geven op 100. De producten werden op al hun eigenschappen zeer goed beoordeeld. De gemiddelden waren telkens hoger dan 80%.

 

Kwaliteit van het hout: 

 
Survey-tevreden-81.png
 

Duurzaamheid van het product:

 Survey-tevreden-82.png
 

Stabiliteit van het product:

Survey-tevreden-82.png

Kindvriendelijkheid van het product:

Survey-tevreden-84.png 
 

Gebruiksvriendelijkheid van het product:

 Survey-tevreden-87.png

Communicatie met onze klanten

Als bedrijf willen we graag duidelijk en open communiceren met onze klanten. Beleefdheid en vriendelijkheid vinden wij dan ook zeer belangrijk.

Maar hoe denken onze klanten daar nu over? En zijn zij tevreden over onze communicatie?

We stelden onze klanten een aantal vragen omtrent de verschillende manieren waarop wij met hen communiceren.

Volgende zaken werden bevraagd: 

 

Communicatie aan de telefoon: 

 Survey-communicatie-telefoon2.png
 

Communicatie via e-mail:

 Survey-communicatie-email2.png
 

Communicatie bij afhaling:

 Survey-communicatie-afhaling.png
 

Snelheid van communicatie:

 Survey-communicatie-snelheid.png

We zien dat onze klanten meer dan tevreden zijn over onze communicatie naar hen toe.

Minder dan 1% van onze klanten was ontevreden over onze communicatie.

.

Zijn onze klanten tevreden over onze levering?

Vaak leveren wij onze producten bij de klant thuis. Maar is onze klant tevreden over hoe wij onze leveringen aanpakken?

Volgens onze tevredenheids enquête zijn de meeste klanten ontzettend tevreden nadat wij hun product thuis hebben afgeleverd.

Wij vroegen onze klanten om een score te geven op 100. Volgende zaken werden bevraagd:

 

Snelheid van de levering: 

 
Survey-score-88.png
 

Communicatie (levering):

Survey-score-87.png

 

Score voor montage:

 
Survey-score)80.png

E-woodproducts aanraden aan anderen:

We vroegen onze klanten over hoe tevreden ze waren over een aantal diverse zaken. Vervolgens zijn we nagegaan of onze klanten ons bedrijf zouden aanraden aan anderen? En wat blijkt, het merendeel van onze ondervraagde klanten zou ons bedrijf zeker aanraden! 

Survey-aanraden.png