Kees Smit Tuinmeubelen

 
Kees Smit Tuinmeubelen is een familiebedrijf, bestaande uit drie generaties. Opa Henk en oma Corrie begonnen met de verkoop van huishoudelijke artikelen, daarna specialiseerde Kees Smit zich na de overname in de verkoop van tuinmeubelen. Zijn passie voor tuinmeubelen groeide uit tot een gezamenlijke passie van vader Kees en zoon Henk, die in 2011 het roer overgenomen heeft. Vanaf dat moment groeide het bedrijf in korte tijd uit van een regionale naar een landelijke speler met twee vestigingen in Nederland (de derde opent in het najaar van 2022) en webwinkels in Nederland, België en Duitsland.
 
De volgende steekwoorden zijn belangrijk waarmee Kees Smit tuinmeubelen zich identificeert:
 
- 75 jaar ervaring
- 400+ medewerkers
- +4000 artikelen
- 3 locaties: Almelo / Amersfoort / Venlo (2022)

Kees Smit Tuinmeubelen Belgie

Het officiële adres van Kees Smit tuinmeubelen is: 


Ambachtstraat 5
Postcode: NL-7609 RA
Plaats: Almelo
Land: Nederland
(T) 00 31 78 481987
 

De twee winkels van Kees Smit tuinmeubelen zijn:

 
Experience Store XXL Amersfoort
Euroweg 22, NL-3825 HD, Amersfoort
00 31 78 48 51 52
 
Experience Store XXL Almelo
Ambachtstraat 5, NL-7609 RA, Almelo
00 31 78 48 51 52
 

Welk gamma biedt Kees Smit Tuinmeubelen aan?

 
- Tuinsets
- Loungesets
- Ligbedden
- Parasols
- Opbergprodukten
- Voetenbanken
- Tuinkussens
- Tuinaccessoires

Het gamma dat zij verkopen is vaak het duurdere segment. Zij bieden wel aan om deze gratis thuis te leveren (bij een bestelling van boven de 150 euro) of een kleine leverkost aan te rekenen van 4,95 euro bij een bestelling onder de 150 euro.
De verzending vindt plaats via een externe transporteur (grotere bestellingen) of via Post.nl (kleinere bestellingen).
De externe transporteur informeert de klant per sms of e-mail 1 dag op voorhand in welk tijdslot van 2 uur de dag erna geleverd zal worden. 
Indien de levering via post.nl plaatsvindt dan krijgt de consument een link met een track en trace code zodat de levering van de bestelling gevolgd kan worden.
 

Hoe gaat Kees Smit om met retourneren?

 

De consument heeft bij Kees Smit tuinmeubelen 30 dagen bedenktijd.
 
Binnen 30 dagen kan de consument de aankoop bij Kees Smit tuinmeubelen herroepen. Er wordt dan verwacht dat de producten compleet en redelijkerwijs in in originele verpakking geretourneerd worden.
De klantenservice stuurt dan een retourformulier, deze dient dan meegestuurd te worden bij de retourzending.
Voor kleine zaken maakt Kees Smit tuinmeubelen gebruik van een antwoordnummer: 
 
- Retour Kees Smit Tuinmeubelen, Antwoordnummer 444, 7600 VB Almelo.
 
Op de Emerce Retailsite is een nieuwartikel geplaatst waarin Kees Smit tuinmeubelen gebruik gaat maken van digitale prijskaarten in haar winkels.

 

Digitale prijskaarten bij Kees Smit 


Kees Smit Tuinmeubelen claimt de eerste retailer in de branche te zijn die gebruik maakt van digitale prijskaarten. De digitale prijskaarten maken onderdeel uit van de omnichannelstrategie van de keten.

Door gebruik te maken van digitale prijskaarten staat de prijs altijd juist weergegeven en is deze online en offline gelijk.
Ook bieden de digitale prijskaarten de klant de mogelijkheid om via NFC of een QR-code meer informatie te verkrijgen over het product.
Hiermee komt voor Kees Smit een einde aan de papieren prijskaarten, waarvan het aanpassen van prijzen een tijdrovende klus was.
Na de introductie van interactieve merkschermen is in Experience Store XXL in Almelo een 4D inspiratiezone ingericht. In deze zone ontdekken de bezoekers de nieuwste tuintrends, waarbij ‘verschillende zintuigen worden geprikkeld’. Vestigingen in Amersfoort en Venlo krijgen mogelijk ook een dergelijke zone.
 

Reviews en klachten Kees Smit tuinmeubelen.

 
Kees Smit tuinmeubelen is één van de grootste spelers in Nederland en België wat betreft tuinmeubelen. Het is dan ook belangrijk om de klachtenscore van de verschillende reviewkanalen in een perspectief te plaatsen. De meeste verkopen gaan goed. Een minderheid van de verkopen gaan minder goed. Het zijn dan ook deze groep mensen die zich sneller online gaan uitlaten.
 
De hamvraag is hoe je uiteindelijk met deze klachten omgaat, en dit heeft Kees Smit tuinmeubelen heel goed begrepen. Zo werken zij met een eigen klachtendienst. Op de meeste klachten wordt snel geantwoord en de reviews geven ook goede cijfers.
 

Beoordelingen van Kees Smit op Google Maps:

 
Omdat google maps één van de meest onafhankelijke review-kanalen is, geven we een korte kijk op het aantal sterren die klanten daar hebben gegeven. Deze informatie is verzameld op 13/11/2021.
 
Kees Smit tuinmeubelen Amersfoort : 4,2 sterren (1358 beoordelingen)
Kees Smit tuinmeubelen Almelo: 4,5 sterren ( 794 beoordelingen) 
Beoordelingen van Kees Smit tuinmeubelen op Trustpilot
 

Beoordelingen van Kees Smit op Trustpilot:


Het is mogelijk om als bedrijf een beroep te doen op bedrijven die gespecialiseerd zijn in het behandelen van reviews, zoals Trustpilot. De klanten worden na hun aankoop op een actieve manier benaderd en gestimuleerd om een review (deze kan positief of negatief zijn) te plaatsen.
 
Kees Smit tuinmeubelen haalt hier een score van 3,9 sterren, en er wordt genoteerd dat 94% van alle kritische of negatieve reviews werden beantwoord.
 

Kees Smit Tuinmeubelen België: 


In België heeft Kees Smit tuinmeubelen geen verkoopvestiging. Zij verkopen in België hun tuinmeubelen uitsluitend via hun webshop.
Kees Smit Tuinmeubelen België heeft ook een verklaring van BeCommerce. www.keessmit.be respecteert de BeCommerce gedragscode.

Hun digitale handel is gecertificeerd door de onafhankelijke auditorganisatie Bureau Veritas Certification Belgium NV.
www.keessmit.be werd voor het eerst gecertificeerd op 29/02/2016. The most recent recertification was conducted on 10/03/2021.